Thursday 26 December 2013

Novel aku

Assalamualaikum,

 Ni lah first time aku ada blog. So, korang mungkin nampak banyak kekurangan lah dalam blog ni. Dari segi custamisation dan gambar sebab aku x tau sangatlah pasal blog ni. Lepas ni aku nk tgk mana2 website cara buat blog ke apa utk improve skit.

Ni aku buat blog utk mendedahkan penulisan aku sejak tingkatan 4 lagi tapi banyak tertangguh due to exam dan sekolah so x ade byk mase. Cerita ni lain skit sebab menggunakan nama-nama Jepun (bagi aku nama melayu dah boring sebab semua novel melayu pakai nama melayu). Lagi satu sebab aku suka tgk anime, dan minat sangat kt Vocaloid. Banyak anime aku tgk dan tahu, dan byklah lagu vocaloid yg aku tahu.

Kalau korg tgk fon aku cari kt music kan, susah betul nk jumpa lagu melayu, dlm 2,3 je. hehehe. Out of 300 lebih aku ada 113 lagu vocaloid. Lain lagu anime, JPOP, KPOP (layan jgk), dan English.

Selain menulis aku suka melukis. Tapi aku selalunya guna software Paint Tool Sai. Itupun aku blom lg master betol2, jd lukisan aku kiranya amatur lagi. Aku jgk ada melukis watak-watak dari novel aku ni. Nanti aku akan sertakan profil dyorang.

Sebelum tu, korang kena tahu, aku dh muak sikit ngan novel melayu ni terutamanya cite cinta. Semuanya boleh dijangka, plot, cerita. So, aku plak minat menulis. Aku x nk buat cite yang predictable nanti org bosan. Aku trylah buat cite fantasy magic ni yang menggunakan latar dimensi lain yang akan membawa korang ke dalam pengambaraan yang mengujakan. Aku turut menyelitkan sedikit unsur komedi, cinta, seram, dan pengembaran.

Pelbagai karakter yg aku cipta yg ada kuasa dan perwatakan berbeza-beza. Aku dh siap plotnya dari mula sampai habis cuma tinggal nk tulis cite dye. So, kiranya aku blom siap lagilah novel tu. Aku akan post bila 1 chapter dh siap.

Salam!

No comments:

Post a Comment